Vanjsko vrednovanje digitalne zrelosti škola 2023.

Prema planu II. faze programa e-Škole u 2023. godini provedeno je završno samovrednovanje digitalne zrelosti svih uključenih škola (1323 škole financirane iz državnog proračuna Republike Hrvatske), a od svibnja do srpnja 2023. godine provedeno je i završno vanjsko vrednovanje. To su vrednovanje obavili vanjski evaluatori iz CARNET-a i s Fakulteta organizacije i informatike, ustanove partnera na programu e-Škole, posjetivši svih 250 škola koje su sudjelovale i u vanjskom vrednovanju 2020. godine. Kako je uzorak odabran metodom slučajnog odabira dobivene rezultate možemo smatrati pokazateljima digitalne zrelosti svih škola uključenih u program.

Rezultati vanjskog vrednovanja digitalne zrelosti pokazuju da je na kraju programa samo 1,6% škola na razini digitalnih početnica, dok je 18% škola na razini digitalno osposobljenih, 68% škola na razini digitalno naprednih i 12,40% na razini digitalno zrelih. Takvi rezultati predstavljaju veliki napredak u odnosu na početak programa e-Škole (prvo vanjsko vrednovanje provedeno je 2016. godine na svakoj od 151 škole uključene u pilot projekt), kad je najveći dio škola bio na razini digitalnih početnica. Napredak je vidljiv i u usporedbi s rezultatima vanjskog vrednovanja iz 2020. godine (prije pandemije) pa je na  grafičkom prikazu u nastavku uočljivo da je na kraju programa 2023. godine ukupno više od 98% škola na srednjoj ili jednoj od viših razina digitalne zrelosti.

Analiza rezultata vanjskog vrednovanja po područjima digitalne zrelosti ukazuje na visoku razinu zrelosti većine škola u području infrastrukture, što se dijelom može smatrati učinkom programa e-Škole, odnosno ulaganja u mrežnu infrastrukturu i u opremanje škola računalnom opremom, uzimajući u obzir da je posljednjih godina bilo i drugih investicija u digitalnu tehnologiju u školskom sustavu. No, podaci pokazuju da je većina škola na srednjoj ili višim razinama i u ostalim područjima digitalne zrelosti, odnosno da se u školama radilo na podizanju digitalnih kompetencija zaposlenika i učenika te da je digitalna tehnologija uspješno integrirana u učenje i poučavanje, u poslovne procese, u komunikaciju škole s dionicima, u projektni rad i u druge aspekte života i rada u školi.

Za uspjeh programa e-Škole značajan je podatak da je od njegovog početka do kraja postignut cilj, odnosno da je preko tri četvrtine uključenih škola podiglo svoju digitalnu zrelost barem za jednu razinu. Takav je razvoj bio moguć samo temeljem velikog ulaganja vremena i truda svih zaposlenika škola koji su u posljednjih nekoliko godina u puno većoj mjeri nego ranije prihvatili i prigrlili digitalnu tehnologiju kao sredstvo rada danas i u godinama koje dolaze.

This site is registered on wpml.org as a development site.