Obaveze osnivača

Koje su obaveze osnivača?

Upravljanje projektom ovog opsega aktivnosti i vrijednosti zahtijeva aktivan angažman i suradnju svih dionika stoga je potpora gradova i županija, ministarstava i vjerskih zajednica u ulozi osnivača škola, iznimno važna.

Od osnivača se očekuje sljedeće:

  • imenovati stručnjaka za tehničku podršku i osigurati sredstva za financiranje njegovog rada koji se sastoji od pružanja tehničke podrške za korištenje mreže i ostale opreme dobivene u projektu kontinuirano za vrijeme i nakon završetka provedbe projekta,
  • u slučaju potrebe, a prije najavljenog početka radova, ishoditi dozvole za rad na zgradama škole u svrhu uspostave lokalne mreže škole ili njenog opremanja za potrebe projekta,
  • u svom poslovno-informacijskom sustavu osigurati funkcionalnost za razmjenu podataka s CARNET-ovim sustavom za informatizaciju poslovanja ustanove (CARNET sigma),
  • nakon završetka projekta osigurati održivost mreže i opreme u skladu s odredbama i rokovima zadanim u okviru financiranja EU projekata.

 

Što radi stručnjak za tehničku podršku (STP)?

Stručnjak za tehničku podršku (STP) pomaže zaposlenicima škole pri korištenju opreme i mreže iz projekta, prema potrebi ažurira operacijske sustave na opremi te prijavljuje kvarove CARNET-ovom helpdesku. To je osoba kojoj se učitelji i nastavnici mogu obratiti u slučajevima kada npr. imaju problema sa spajanjem na školsku mrežu ili sa laptopom, pametnim ekranom ili učeničkom opremom. Ukoliko se radi o kvaru opreme on ga prijavljuje helpdesku, ako se radi o poteškoći koju on može otkloniti, također se može obratiti helpdesku za pomoć pri njenom otklanjanju. Stručnjaci za tehničku podršku trebaju imati dolje navedene kompetencije i znanja, a u okviru projekta za njih će biti organizirana i edukacija vezana uz specifičnosti isporučene opreme, mreža i sustava. Također su pretplaćeni na CARNET-ove mailing liste putem kojih dobivaju informacije od CARNET-a te mogu razmjenjivati iskustva s drugim kolegama.

Idealno bi bilo da je STP na raspolaganju učiteljima i nastavnicima u školi tijekom cijelog radnog vremena, no ako to nije moguće, onda bi trebao dolaziti u određeno vrijeme na nekoliko sati barem jednom tjedno te biti na raspolaganju putem e-maila i telefona.

Brojne teme i savjete koji pomažu u radu STP-ova možete pronaći na stranici Baza znanja za STP-ove.

Za osobe koje pružaju tehničku podršku školama, odnosno stručnjacima za tehničku podršku, administratorima resursa u školama te svim drugim osobama  koje jesu ili će biti angažirane na održavanju funkcionalnog mrežnog sustava u školama, a kako bi se što bolje upoznali s implementiranim sustavom na operativnoj razini dostupni su Priručnici i Videoupute o mrežnoj opremi i sustavu za upravljanje i nadzor mreže:

Digitalni priručnik – mrežno rješenje Cisco
Digitalni priručnik – mrežno rješenje Fortinet
Digitalni priručnik – mrežno rješenje Cisco Meraki

Videoupute – mrežno rješenje Cisco
Videoupute – mrežno rješenje Fortinet
Videoupute – mrežno rješenje Cisco Meraki

 

Kompetencije i znanja koje treba imati stručnjak za tehničku podršku

Pružanje pomoći pri korištenju mreža:

  • poznavanje 7 slojeva OSI mrežnog modela, 4 sloja mrežnog TCP/IP modela,
  • mrežni protokoli (ARP, FTP, IPv4, IPv6, TCP, UDP), mrežne topologije i standardi, IPv4/v6 adresiranje,
  • ethernet aktivni mrežni uređaji i konfiguracija,
  • bežična mrežna infrastruktura i konfiguracija (WLC),
  • poznavanje koncepta virtualnih LAN-ova (VLAN), usmjeravanja, osnovnih mrežnih servisa: PAT, NAT, DHCP, ACL, VPN,
  • sigurnost u lokalnim mrežama (firewall, logging, AAA, pristup mrežnim uređajima, sigurnost u bežičnoj lokalnoj mreži WEP, WPA),
  • detektiranje i otklanjanje mrežnih problema,
  • dokumentiranje računalnih mreža.

Pružanje pomoći pri korištenju opreme:

  • osnovno poznavanje administracije Windows operacijskih sustava,
  • osnovno poznavanje administracije mobilnih operacijskih sustava.

 

Modeli organizacije tehničke podrške

Postoje tri moguća modela organizacije tehničke podrške školama, odnosno mogućih načina imenovanja stručnjaka za tehničku podršku:

  1. unutar službi osnivača (npr. zapošljavanjem osobe koja će biti zadužena za pomoć školi u korištenju opreme i mreže u više škola),
  2. kroz ugovor s tvrtkama koje se bave podrškom u korištenju računalne opreme,
  3. kroz ugovaranje stručne suradnje s fizičkom osobom (npr. nastavnik u školi koji ima iskustva sa sličnim poslovima).

Osnivač ima mogućnost izbora između tri ponuđena modela podrške. Iznos financijske naknade ovisi o veličini škole, broju škola po osnivaču te o modelu koji osnivač izabere stoga konkretan proračun svaki osnivač donosi za sebe.

Prema iskustvima škola koje su sudjelovale u pilot projektu e-Škole, najuspješnijim modelom se najčešće pokazalo ugovaranje stručne suradnje s fizičkom osobom koja je zaposlenik škole, odnosno 3. model organizacije tehničke podrške.

Nakon što odabere odgovarajući model organizacije podrške osnivač je, sukladno ugovoru, dužan ispuniti i dostaviti CARNET-u obrazac za imenovanje stručnjaka za tehničku podršku.

Odluka o sudjelovanju Škole u drugoj fazi programa “e-Škole: Cjelovita informatizacija procesa poslovanja škola i nastavnih procesa u svrhu stvaranja digitalno zrelih škola za 21. stoljeće” – CDA0062

Popis osnivača
Osnivač
Potpisan ugovor
BENEDIKTINKE SVETE MARIJE ZADAR da
BISKUPIJA DUBROVAČKA da
BJELOVARSKO-BILOGORSKA ŽUPANIJA da
BRODSKO-POSAVSKA ŽUPANIJA da
DRUŽBA SESTARA MILOSRDNICA da
DUBROVAČKO-NERETVANSKA ŽUPANIJA da
EPARHIJA ZAGREBAČKO-LJUBLJANSKA SRPSKA PRAVOSLAVNA CRKVA U HRVATSKOJ da
FRANJEVAČKA PROVINCIJA PRESVETOG OTKUPITELJA da
GRAD BELI MANASTIR da
GRAD BJELOVAR da
GRAD CRIKVENICA da
GRAD ČAKOVEC da
GRAD DUBROVNIK da
GRAD DUGO SELO da
GRAD ĐURĐEVAC da
GRAD GOSPIĆ da
GRAD JASTREBARSKO da
GRAD KARLOVAC da
GRAD KOPRIVNICA da
GRAD KRAPINA da
GRAD KRIŽEVCI da
GRAD KUTINA da
GRAD LABIN da
GRAD MAKARSKA da
GRAD OMIŠ ne
GRAD OPATIJA da
GRAD OSIJEK da
GRAD PAKRAC da
GRAD PAZIN da
GRAD POREČ da
GRAD POŽEGA da
GRAD PREGRADA da
GRAD PULA da
GRAD RIJEKA da
GRAD ROVINJ da
GRAD SAMOBOR da
GRAD SISAK da
GRAD SLATINA da
GRAD SLAVONSKI BROD da
GRAD SPLIT da
GRAD ŠIBENIK da
GRAD UMAG da
GRAD VARAŽDIN da
GRAD VELIKA GORICA da
GRAD VINKOVCI da
GRAD VIROVITICA da
GRAD VRBOVEC da
GRAD VUKOVAR da
GRAD ZADAR da
GRAD ZAGREB da
GRAD ZAPREŠIĆ da
HRVATSKA FRANJEVAČKA PROVINCIJA SV. ĆIRILA I METODA da
HRVATSKA KARMELSKA PROVINCIJA SV. OCA JOSIPA da
HRVATSKA PROVINCIJA URŠULINKI RIMSKE UNIJE da
HRVATSKA SALEZIJANSKA PROVINCIJA da
ISTARSKA ŽUPANIJA da
KARLOVAČKA ŽUPANIJA da
KOPRIVNIČKO-KRIŽEVAČKA ŽUPANIJA da
KRAPINSKO-ZAGORSKA ŽUPANIJA da
KRŠĆANSKA ADVENTISTIČKA CRKVA U REPUBLICI HRVATSKOJ da
LIČKO-SENJSKA ŽUPANIJA da
MEĐIMURSKA ŽUPANIJA da
MEŠIHAT ISLAMSKE ZAJEDNICE da
MINISTARSTVO ZA DEMOGRAFIJU, OBITELJ, MLADE I SOCIJALNU POLITIKU da
MINISTARSTVO ZNANOSTI I OBRAZOVANJA da
NADBISKUPIJA SPLITSKO-MAKARSKA da
OPĆINA STUBIČKE TOPLICE da
OSJEČKO-BARANJSKA ŽUPANIJA da
POREČKO-PULSKA BISKUPIJA da
POŽEŠKA BISKUPIJA da
POŽEŠKO-SLAVONSKA ŽUPANIJA da
PRIMORSKO-GORANSKA ŽUPANIJA da
PROVINCIJALAT HRVATSKE POKRAJINE DRUŽBE ISUSOVE da
RIJEČKA NADBISKUPIJA da
BAPTISTIČKA CRKVA S PASTORALNIM CENTROM ČAKOVEC da
SAVEZ BAPTISTIČKIH CRKAVA U REPUBLICI HRVATSKOJ da
SISAČKO-MOSLAVAČKA ŽUPANIJA da
SPLITSKO-DALMATINSKA ŽUPANIJA da
ŠIBENSKA BISKUPIJA da
ŠIBENSKO-KNINSKA ŽUPANIJA da
UDRUŽENJE SALEZIJANACA SURADNIKA MJESNO SREDIŠTE JARUN da
VARAŽDINSKA ŽUPANIJA da
VIROVITIČKO-PODRAVSKA ŽUPANIJA da
VJERNIČKO DRUŠTVO “RODITELJSKI INSTITUT ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE – RINO” da
VUKOVARSKO-SRIJEMSKA ŽUPANIJA da
ZADARSKA NADBISKUPIJA da
ZADARSKA ŽUPANIJA da
ZAGREBAČKA NADBISKUPIJA da
ZAGREBAČKA ŽUPANIJA da
ŽIDOVSKA VJERSKA ZAJEDNICA BET IZRAEL da

 

Isporuka prijenosnih računala

Broj prijenosnih računala koja će biti isporučena vašoj školi u 1. fazi nabavke prijenosnih računala možete pronaći u sljedećoj tablici:

Isporuka prijenosnih računala

This site is registered on wpml.org as a development site.