Koje su obaveze osnivača?
Upravljanje projektom ovog opsega aktivnosti i vrijednosti zahtijeva aktivan angažman i suradnju svih dionika stoga je potpora gradova i županija, ministarstava i vjerskih zajednica u ulozi osnivača škola, iznimno važna.
Od osnivača se očekuje sljedeće:
- imenovati stručnjaka za tehničku podršku i osigurati sredstva za financiranje njegovog rada koji se sastoji od pružanja tehničke podrške za korištenje mreže i ostale opreme dobivene u projektu kontinuirano za vrijeme i nakon završetka provedbe projekta,
- u slučaju potrebe, a prije najavljenog početka radova, ishoditi dozvole za rad na zgradama škole u svrhu uspostave lokalne mreže škole ili njenog opremanja za potrebe projekta,
- u svom poslovno-informacijskom sustavu osigurati funkcionalnost za razmjenu podataka s CARNET-ovim sustavom za informatizaciju poslovanja ustanove (CARNET sigma),
- nakon završetka projekta osigurati održivost mreže i opreme u skladu s odredbama i rokovima zadanim u okviru financiranja EU projekata.
Što radi stručnjak za tehničku podršku (STP)?
Stručnjak za tehničku podršku (STP) pomaže zaposlenicima škole pri korištenju opreme i mreže iz projekta, prema potrebi ažurira operacijske sustave na opremi te prijavljuje kvarove CARNET-ovom helpdesku. To je osoba kojoj se učitelji i nastavnici mogu obratiti u slučajevima kada npr. imaju problema sa spajanjem na školsku mrežu ili sa laptopom, pametnim ekranom ili učeničkom opremom. Ukoliko se radi o kvaru opreme on ga prijavljuje helpdesku, ako se radi o poteškoći koju on može otkloniti, također se može obratiti helpdesku za pomoć pri njenom otklanjanju. Stručnjaci za tehničku podršku trebaju imati dolje navedene kompetencije i znanja, a u okviru projekta za njih će biti organizirana i edukacija vezana uz specifičnosti isporučene opreme, mreža i sustava. Također su pretplaćeni na CARNET-ove mailing liste putem kojih dobivaju informacije od CARNET-a te mogu razmjenjivati iskustva s drugim kolegama.
Idealno bi bilo da je STP na raspolaganju učiteljima i nastavnicima u školi tijekom cijelog radnog vremena, no ako to nije moguće, onda bi trebao dolaziti u određeno vrijeme na nekoliko sati barem jednom tjedno te biti na raspolaganju putem e-maila i telefona.
Brojne teme i savjete koji pomažu u radu STP-ova možete pronaći na stranici Baza znanja za STP-ove.
Za osobe koje pružaju tehničku podršku školama, odnosno stručnjacima za tehničku podršku, administratorima resursa u školama te svim drugim osobama koje jesu ili će biti angažirane na održavanju funkcionalnog mrežnog sustava u školama, a kako bi se što bolje upoznali s implementiranim sustavom na operativnoj razini dostupni su Priručnici i Videoupute o mrežnoj opremi i sustavu za upravljanje i nadzor mreže:
Digitalni priručnik – mrežno rješenje Cisco
Digitalni priručnik – mrežno rješenje Fortinet
Videoupute – mrežno rješenje Cisco
Videoupute – mrežno rješenje Fortinet
Kompetencije i znanja koje treba imati stručnjak za tehničku podršku
Pružanje pomoći pri korištenju mreža:
- poznavanje 7 slojeva OSI mrežnog modela, 4 sloja mrežnog TCP/IP modela,
- mrežni protokoli (ARP, FTP, IPv4, IPv6, TCP, UDP), mrežne topologije i standardi, IPv4/v6 adresiranje,
- ethernet aktivni mrežni uređaji i konfiguracija,
- bežična mrežna infrastruktura i konfiguracija (WLC),
- poznavanje koncepta virtualnih LAN-ova (VLAN), usmjeravanja, osnovnih mrežnih servisa: PAT, NAT, DHCP, ACL, VPN,
- sigurnost u lokalnim mrežama (firewall, logging, AAA, pristup mrežnim uređajima, sigurnost u bežičnoj lokalnoj mreži WEP, WPA),
- detektiranje i otklanjanje mrežnih problema,
- dokumentiranje računalnih mreža.
Pružanje pomoći pri korištenju opreme:
- osnovno poznavanje administracije Windows operacijskih sustava,
- osnovno poznavanje administracije mobilnih operacijskih sustava.
Modeli organizacije tehničke podrške
Postoje tri moguća modela organizacije tehničke podrške školama, odnosno mogućih načina imenovanja stručnjaka za tehničku podršku:
- unutar službi osnivača (npr. zapošljavanjem osobe koja će biti zadužena za pomoć školi u korištenju opreme i mreže u više škola),
- kroz ugovor s tvrtkama koje se bave podrškom u korištenju računalne opreme,
- kroz ugovaranje stručne suradnje s fizičkom osobom (npr. nastavnik u školi koji ima iskustva sa sličnim poslovima).
Osnivač ima mogućnost izbora između tri ponuđena modela podrške. Iznos financijske naknade ovisi o veličini škole, broju škola po osnivaču te o modelu koji osnivač izabere stoga konkretan proračun svaki osnivač donosi za sebe.
Prema iskustvima škola koje su sudjelovale u pilot projektu e-Škole, najuspješnijim modelom se najčešće pokazalo ugovaranje stručne suradnje s fizičkom osobom koja je zaposlenik škole, odnosno 3. model organizacije tehničke podrške.
Nakon što odabere odgovarajući model organizacije podrške osnivač je, sukladno ugovoru, dužan ispuniti i dostaviti CARNET-u obrazac za imenovanje stručnjaka za tehničku podršku.
Osnivač |
Potpisan ugovor |
BENEDIKTINKE SVETE MARIJE ZADAR | da |
BISKUPIJA DUBROVAČKA | da |
BJELOVARSKO-BILOGORSKA ŽUPANIJA | da |
BRODSKO-POSAVSKA ŽUPANIJA | da |
DRUŽBA SESTARA MILOSRDNICA | da |
DUBROVAČKO-NERETVANSKA ŽUPANIJA | da |
EPARHIJA ZAGREBAČKO-LJUBLJANSKA SRPSKA PRAVOSLAVNA CRKVA U HRVATSKOJ | da |
FRANJEVAČKA PROVINCIJA PRESVETOG OTKUPITELJA | da |
GRAD BELI MANASTIR | da |
GRAD BJELOVAR | da |
GRAD CRIKVENICA | da |
GRAD ČAKOVEC | da |
GRAD DUBROVNIK | da |
GRAD DUGO SELO | da |
GRAD ĐURĐEVAC | da |
GRAD GOSPIĆ | da |
GRAD JASTREBARSKO | da |
GRAD KARLOVAC | da |
GRAD KOPRIVNICA | da |
GRAD KRAPINA | da |
GRAD KRIŽEVCI | da |
GRAD KUTINA | da |
GRAD LABIN | da |
GRAD MAKARSKA | da |
GRAD OMIŠ | ne |
GRAD OPATIJA | da |
GRAD OSIJEK | da |
GRAD PAKRAC | da |
GRAD PAZIN | da |
GRAD POREČ | da |
GRAD POŽEGA | da |
GRAD PREGRADA | da |
GRAD PULA | da |
GRAD RIJEKA | da |
GRAD ROVINJ | da |
GRAD SAMOBOR | da |
GRAD SISAK | da |
GRAD SLATINA | da |
GRAD SLAVONSKI BROD | da |
GRAD SPLIT | da |
GRAD ŠIBENIK | da |
GRAD UMAG | da |
GRAD VARAŽDIN | da |
GRAD VELIKA GORICA | da |
GRAD VINKOVCI | da |
GRAD VIROVITICA | da |
GRAD VRBOVEC | da |
GRAD VUKOVAR | da |
GRAD ZADAR | da |
GRAD ZAGREB | da |
GRAD ZAPREŠIĆ | da |
HRVATSKA FRANJEVAČKA PROVINCIJA SV. ĆIRILA I METODA | da |
HRVATSKA KARMELSKA PROVINCIJA SV. OCA JOSIPA | da |
HRVATSKA PROVINCIJA URŠULINKI RIMSKE UNIJE | da |
HRVATSKA SALEZIJANSKA PROVINCIJA | da |
ISTARSKA ŽUPANIJA | da |
KARLOVAČKA ŽUPANIJA | da |
KOPRIVNIČKO-KRIŽEVAČKA ŽUPANIJA | da |
KRAPINSKO-ZAGORSKA ŽUPANIJA | da |
KRŠĆANSKA ADVENTISTIČKA CRKVA U REPUBLICI HRVATSKOJ | da |
LIČKO-SENJSKA ŽUPANIJA | da |
MEĐIMURSKA ŽUPANIJA | da |
MEŠIHAT ISLAMSKE ZAJEDNICE | da |
MINISTARSTVO ZA DEMOGRAFIJU, OBITELJ, MLADE I SOCIJALNU POLITIKU | da |
MINISTARSTVO ZNANOSTI I OBRAZOVANJA | da |
NADBISKUPIJA SPLITSKO-MAKARSKA | da |
OPĆINA STUBIČKE TOPLICE | da |
OSJEČKO-BARANJSKA ŽUPANIJA | da |
POREČKO-PULSKA BISKUPIJA | da |
POŽEŠKA BISKUPIJA | da |
POŽEŠKO-SLAVONSKA ŽUPANIJA | da |
PRIMORSKO-GORANSKA ŽUPANIJA | da |
PROVINCIJALAT HRVATSKE POKRAJINE DRUŽBE ISUSOVE | da |
RIJEČKA NADBISKUPIJA | da |
BAPTISTIČKA CRKVA S PASTORALNIM CENTROM ČAKOVEC | da |
SAVEZ BAPTISTIČKIH CRKAVA U REPUBLICI HRVATSKOJ | da |
SISAČKO-MOSLAVAČKA ŽUPANIJA | da |
SPLITSKO-DALMATINSKA ŽUPANIJA | da |
ŠIBENSKA BISKUPIJA | da |
ŠIBENSKO-KNINSKA ŽUPANIJA | da |
UDRUŽENJE SALEZIJANACA SURADNIKA MJESNO SREDIŠTE JARUN | da |
VARAŽDINSKA ŽUPANIJA | da |
VIROVITIČKO-PODRAVSKA ŽUPANIJA | da |
VJERNIČKO DRUŠTVO “RODITELJSKI INSTITUT ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE – RINO” | da |
VUKOVARSKO-SRIJEMSKA ŽUPANIJA | da |
ZADARSKA NADBISKUPIJA | da |
ZADARSKA ŽUPANIJA | da |
ZAGREBAČKA NADBISKUPIJA | da |
ZAGREBAČKA ŽUPANIJA | da |
ŽIDOVSKA VJERSKA ZAJEDNICA BET IZRAEL | da |
Isporuka prijenosnih računala
Broj prijenosnih računala koja će biti isporučena vašoj školi u 1. fazi nabavke prijenosnih računala možete pronaći u sljedećoj tablici: