U izvanrednoj situaciji izazvanoj koronavirusom i potrebi za prelaskom na udaljeno učenje pred CARNET je postavljen izazov – pružiti što kvalitetniju podršku svim našim korisnicima i osigurati stabilnost cjelokupnog procesa te održati kontinuitet provođenja programa e-Škole, a određene procese i ubrzati.

Već niz godina doprinosimo digitalnoj transformaciji obrazovanja. U skladu sa svjetskim trendovima u području primjene IKT-a u obrazovanju proveli smo mnoge nacionalne i međunarodne projekte, razvili različite usluge u rasponu od obrazovanja i osposobljavanja do multimedije, računalne sigurnosti i korisničke podrške. Iskustvo stečeno tijekom godina omogućilo nam je da pružimo podršku školama i Ministarstvu znanosti i obrazovanja u uvođenju nastave na daljinu te u isto vrijeme nastavimo provoditi aktivnosti u okviru programa e-Škole.

Kroz projekt e-Škole sustavno radimo na razvoju digitalnih kompetencija nastavnika potrebnih za svrhovitu primjenu tehnologije u obrazovanju te povećanju digitalne zrelosti škola. Iako je pritom naglasak bio na primjeni tehnologije uz redovnu nastavu u učionici, stečene digitalne kompetencije primjenjive su i za nastavu na daljinu. U nastavku projekta i dalje ćemo raditi na unaprjeđenju digitalnih kompetencija, uzevši u obzir vaša nova iskustva u digitalnom okruženju.

 

Razvoj mrežne infrastrukture

Jedan od glavnih preduvjeta stabilnosti izvođenja nastave na daljinu je mrežna infrastruktura. U ovom segmentu smo izvršili radove na CARNET mreži koji su osigurali kvalitetniji pristup internetu za povećani broj korisnika.

Uspostavili smo i nove rezervne veze na najvažnijim dijelovima CARNET mreže, te za najznačajnije ustanove iz sustava Ministarstva zdravstva.

U pristupnom dijelu mreže nastavili smo aktivnosti oko adekvatne spojenosti škola na CARNET mrežu, kao osnovnog preduvjeta provođenja programa e-Škole.

U tijeku je šesta faza projektiranja lokalnih mreža u školama diljem Republike Hrvatske, a do sada je projektirano preko 750 škola. Započela je i četvrta faza izgradnje pasivnog dijela školskih mreža (kabliranje), a radovi su završeni u više od 450 škola.

Radi daljnje neometane provedbe druge faze programa e-Škole važno je izvođačima radova omogućiti ulazak u škole te vas pozivamo na suradnju i zahvaljujemo na susretljivosti u ovim otežanim okolnostima.

Podrška korisnicima

Prelaskom na udaljeno učenje, pred sve nas je postavljen veliki izazov. Primili smo veliki broj upita o novom načinu organiziranja nastave i drugim oblicima podrške.

Kako bismo svima pružili pravovremenu i adekvatnu stručnu podršku, naš Helpdesk radio je u tri smjene. U ožujku su agenti Helpdeska podršku korisnicima pružali su radom od kuće te odgovorili na 21 000 poruka elektroničke pošte i više od 42 000 telefonskih poziva.